Y-van-YIL-Store

NIEUWE WEBSHOP

Desktop

De onderscheidende kledingstijl van YIL-Store kan je associëren met romantisch, lief en uniek 💃.  Voor Jilly bouwden we een compleet nieuwe webshop en deze trok in 1 maand al 28% meer bezoekers en na 4 maanden zelfs al 200%! Dit heeft dan ook geleid tot een recordomzet voor Jilly.

De oude webshop was niet goed onderhouden en leverde vele problemen op, het was dus tijd voor een nieuwe webshop met een fris uiterlijk. Op SEO is vol ingezet om meer klanten te trekken en meer conversie te krijgen. Het resultaat mag er nu al zijn en we blijven de website optimaliseren.

Ontwikkeling

Analyse

De oude website was flink verouderd dus er moest een nieuw fris design komen die de producten meer centraal stelde. Ook moest de fysieke winkel meer aandacht krijgen.

User Experience

Snel en eenvoudig bij alle producten komen, nieuwe producten moesten direct worden gezien en collecties moesten uitgelicht kunnen worden.

Prototype

Jilly heeft 3 prototypes gezien, de derde was perfect. Deze zijn we vervolgens helemaal naar de wens van Jilly en haar klanten in gaan richten.

UI

De roze kleur oogt romantisch en speels. De donkere modus zorgt ervoor dat de website ook ‘s avonds prettig te lezen is.

Prototypes

Jilly heeft 3 prototypes gezien, de derde was perfect. Deze zijn we vervolgens helemaal naar de wens van Jilly en haar klanten in gaan richten.

UX & UI

Mobiel

Bij een mobiel design is UX (user experience) en UI (user interface) nog vele malen belangrijker. Je hebt veel minder ruimte om alle elementen kwijt te kunnen. Een goed ontwerp is dus essentieel. De producten krijgen ruimte om te “shinen” en de leesbaarheid is overal en altijd top. Op elk moment van de dag.

TYPOGRAFIE & KLEUREN

Design

Voor de website van YIL-Store hebben we het lettertype Lato gebruikt. Een speels maar goed leesbaar lettertype. De kleuren zijn overgenomen vanuit het al bestaande logo.

COMPONENTEN

Iconen

Elke website heeft iconen, voor de donkere en lichte modus, winkelwagentje en zelfs het hamburgermenu. Iconen zijn zeer belangrijk voor een website.

De klant aan het woord

Jilly Laros