EEN VEILIGE OMGEVING

Desktop.

Rustig en een veilige omgeving, dit moest de website van Het Wereldhuis uitstralen en dat is goed gelukt. Zelfs ondanks de rode kleur die natuurlijk vaak een ander gevoel opwekt. Het logo is opnieuw ontworpen en de oude kleuren (oranje en groen) werden overboord gegooid. 

Ontwikkeling.

Analyse

De oude website van Het Wereldhuis was schreeuwerig door de kleuren oranje en groen. Dit moest een stuk rustiger en vriendelijker.

User Experience

Snel en duidelijk te navigeren. Vaak zijn het hulpinstanties die op de website komen en in deze willen snel en duidelijke informatie.

Prototype

We hebben voortborduurt op het ontwerp wat er lag dus er zijn geen prototypes gemaakt in deze case. 

UI

Ondanks dat de rode kleur vaak gevaar uitstraalt hebben we er een rustig en prettig geheel van weten te maken, zeker ook door de verandering van de kleuren.

Mobiel Het Wereldhuis

UX & UI

Mobiel.

Handig navigeren, snel mailen en bellen. Alles is er aan gedaan om het op de mobiel zo makkelijk mogelijk te maken voor de gebruiker.

TYPOGRAFIE & KLEUREN

Design.

Het Roboto lettertype geeft de zakelijkheid maar toch de openheid die nodig is. Het is strak maar nodigt tegelijkertijd ook uit.

COMPONENTEN

Iconen.

Elke website heeft iconen, voor de donkere en lichte modus, winkelwagentje en zelfs het hamburgermenu. Iconen zijn zeer belangrijk voor een website.

De klant aan het woord

Mascha ter Doest

Misschien vind je dit ook leuk