Data en optimalisatie.
.
Google Tag Manager (GTM) is een geweldig handig hulpmiddel waarmee je al je website tags op één plek kunt beheren – zonder de hulp van een ontwikkelaar. Hiermee heb je gemakkelijk zelf de controle over het beheren en toepassen van scripts op je website.
✅ Het managen, aanpassen en verwijderen van tags is een fluitje van een cent.
✅ Voeg scripts toe zoals Google Analytics en de Facebook Pixel voor optimale resultaten.
✅ Krijg snel en eenvoudig inzicht in je website bezoekers.
✅ haal het maximale uit je online campagnes.
Inzichten voor online groei.
Google tag manager.
Wanneer je Google Tag Manager op de juiste manier gebruikt, krijg je een dieper inzicht in het gedrag van de bezoekers van je website. Door waardevolle tags en triggers in te stellen, maak je je website volledig meetbaar voor jouw bedrijf. Vervolgens verbind je deze tags met Google Analytics en stel je je doelen in.
Het analyseren van de data en doelen laat zien wat er precies gebeurt op je website en waar nog mogelijkheden liggen voor optimalisatie. Het hebben van een data-gedreven inzicht is altijd de basis voor het behalen van meer conversies. Het sturen op concrete en betrouwbare data is van essentieel belang voor het succesvol uitvoeren van slimme online marketingcampagnes.
Wij stellen Google Tag Manager voor je in.
Bij Studio oogappel hanteren we altijd de See – Think – Do – Care strategie. De basis van het opzetten van deze betrouwbare data en de vereiste tags en pixels is altijd Google Tag Manager. Voordat we beginnen met het instellen van tags en triggers, en het laden van externe scripts, bespreken we altijd samen wat jouw bedrijfsdoelen zijn en welke doelen interessant zijn om te volgen. We kijken ook naar de technische mogelijkheden. Zijn we er samen uit? Dan gaan we aan de slag en stellen we Google Tag Manager zo optimaal en effectief mogelijk in om alle gewenste statistieken duidelijk te maken.
- Ingevulde formulieren.
- Hoe vaak een document of whitepaper is gedownload.
- Het aantal contactmomenten.
- Het aantal daadwerkelijk gerealiseerde verkopen.
- Chats.
De voordelen van Google Tag Manager.
Naast het gemak van zelf kleine aanpassingen te kunnen maken zonder de hulp van een ontwikkelaar, zijn er nog meer voordelen om meteen aan de slag te gaan met Google Tag Manager:
De snelheid van de website blijft behouden.
In plaats van verschillende tags en scripts van andere tools te gebruiken, wordt er slechts één script in de broncode toegepast. Door deze ene script te implementeren, worden webpagina’s sneller geladen. Een snelle laadtijd is gunstig voor zowel bezoekers als zoekmachines.
Eenvoudig te gebruiken voor marketeers.
Je hebt geen uitgebreide technische kennis nodig om het platform volledig te benutten. Met één eenvoudige code is het toevoegen van tags overzichtelijk en gebruiksvriendelijk. Alle externe pixels en tracking scripts zijn gemakkelijk te vinden op één plek.
De aanwezige ‘debugger’ maakt het betrouwbaar.
Vóór het publiceren van wijzigingen kunt u testen of uw tag op de juiste manier wordt geïmplementeerd. Op deze manier voorkomt u het toevoegen van overbodige codes die een (onbedoeld) negatief effect op uw website kunnen hebben. Dit zorgt voor betrouwbaarheid.
Samenvoeging van diverse online tools.
Er bestaan talloze manieren om gegevens van verschillende tools te combineren. Denk aan Facebook, LinkedIn, Google Ads, Google Optimize, Hotjar, het toevoegen van verbeterde e-commerce en nog veel meer. En dit alles op één overzichtelijke locatie.
Hulp nodig met instellen?
Wij staan voor je klaar.
Laten we samen gaan rocken!
Multinationals en wereldkampioenen gingen je voor (maar ook de bakker op de hoek).
Laten we samen gaan rocken!
Multinationals en wereldkampioenen gingen je voor (maar ook de bakker op de hoek).
Word ook een marketing pro!
Ontvang 1x per maand handige tips en updates in je mailbox.