Data en optimalisatie.
instellen.
Met behulp van Google Analytics is het mogelijk om de online activiteit op je website te meten. Wie zijn je websitebezoekers eigenlijk en wat is hun gedrag op jouw site? Deze waardevolle inzichten kunnen je helpen om je ROI te verbeteren.
✅ Inzicht in bezoekersprofielen
✅ Inzicht in bezoekersgedrag
✅ Inzicht in website verkeer
✅ Doelen en e-commerce instellen
Inzichten voor online groei.
Met behulp van Google Analytics kun je gemakkelijk inzicht krijgen in de gegevens van jouw website. Door deze inzichten kun je zien wat er goed gaat en waar verbeteringen nodig zijn. Als je doelen instelt in Google Analytics, kun je hier een waarde aan toekennen en je ROI meten en optimaliseren. Zodra je duidelijk hebt welke statistieken relevant zijn voor jouw bedrijf, kun je juist die statistieken bekijken voor waardevolle inzichten waar je echt iets aan hebt.
Combineer data van verschillende kanalen, zoals Google Ads, en bekijk het effect van jouw online campagnes. Dit geeft je duidelijkheid over de voortgang en KPI’s. Alle gegevens en data uit Google Analytics kunnen worden samengevoegd in een overzichtelijk dashboard, waarmee we de strategie kunnen aanpassen aan het gedrag van jouw bezoekers.
Google Analytics laten instellen.
Bij Studio oogappel hanteren we altijd de See – Think – Do – Care strategie. Google Analytics vormt de basis voor het analyseren van website statistieken. Inzichten en concrete resultaten zijn cruciaal voor een effectieve strategie. Bovendien is Google Analytics onmisbaar voor het meten van de resultaten van online campagnes. Op die manier haal je het maximale rendement uit je online investeringen en geef je een boost aan je online marketing doelstellingen! Met Google Analytics krijg je bijvoorbeeld de volgende inzichten over je website:
- Hoeveel nieuwe en terugkerende bezoekers zijn er?
- Waar komen de bezoekers vandaan?
- Hoeveel producten zijn er verkocht?
- Wat is het resultaat van de marketingcampagnes?
- Welke demografische en technologische gegevens zijn beschikbaar?
De Voordelen.
Web Analytics is de ruggengraat voor het verkrijgen van inzicht in websites en het optimaliseren van conversies. We hebben enkele voordelen van Google Analytics op een rijtje gezet:
1: Inzicht in je websitestatistieken.
Google Analytics is hét hulpmiddel om verschillende statistieken van websites te bekijken. Alleen als je begrijpt hoe bezoekers zich gedragen op je site, kun je je strategie aanpassen om een maximale ROI te behalen en online verder te groeien.
2: Doelen en conversies meten.
Met behulp van Google Analytics kun je zowel concrete als meer abstracte doelen meten. Denk aan een aankoop, maar ook aan een interactiemoment of het downloaden van een brochure. Deze doelen kunnen worden geïmporteerd als conversies naar Google Ads, zodat je ook de effectiviteit van dit kanaal kunt evalueren.
3: Koppeling met andere (Google) kanalen.
oogle Analytics kan heel eenvoudig worden gekoppeld met onder andere Google Tag Manager, Google Ads, Google Optimize en Search Console.
4: Doelgroepen instellen.
Met behulp van Google Analytics is het heel gemakkelijk om verschillende doelgroepen in te stellen. Daarna kun je deze doelgroepen weer koppelen aan Google Ads om jouw specifieke advertenties te targeten.
Hulp nodig met instellen?
Wij staan voor je klaar.
Laten we samen gaan rocken!
Multinationals en wereldkampioenen gingen je voor (maar ook de bakker op de hoek).
Laten we samen gaan rocken!
Multinationals en wereldkampioenen gingen je voor (maar ook de bakker op de hoek).
Word ook een marketing pro!
Ontvang 1x per maand handige tips en updates in je mailbox.